Polityka zwrotów

1. Odstąpienie od umowy – zwrot towaru

Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, klient dokonujący zakupu w naszym sklepie internetowym ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zamówienia.

Aby skorzystać z prawa do zwrotu:

  • Należy wysłać do nas oświadczenie o odstąpieniu od umowy drogą mailową lub tradycyjną – wzór formularza można pobrać .
  • Towar należy odesłać niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia wysłania oświadczenia.
  • Produkt musi być nieużywany, kompletny, czysty i najlepiej w oryginalnym opakowaniu.
  • Koszty przesyłki zwrotnej ponosi kupujący, chyba że ustalono inaczej.

Zwrot środków:

  • Zwrot pieniędzy nastąpi w ciągu 14 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas zwracanego towaru.
  • Płatność zostanie zwrócona w takiej samej formie, jaką dokonano zakupu, chyba że klient wyrazi zgodę na inną formę zwrotu.

2. Produkty wyłączone z prawa zwrotu

Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, zwrotowi NIE podlegają:

  • Towary ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności (np. mokra karma),
  • Produkty dostarczane w zapieczętowanych opakowaniach, które po otwarciu nie mogą być zwrócone ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych (np. suplementy, środki pielęgnacyjne, żwirki),
  • Produkty wykonane na indywidualne zamówienie klienta,

3. Reklamacje – towar uszkodzony lub niezgodny z opisem

Jeśli otrzymany produkt:

  • jest uszkodzony,
  • niezgodny z zamówieniem,
  • posiada wady fabryczne,

masz prawo do reklamacji w ramach rękojmi.

Jak złożyć reklamację:

  • Reklamację można złożyć mailowo lub przez formularz kontaktowy na stronie.
  • Prosimy o dołączenie zdjęć produktu, opisu wady oraz numeru zamówienia.
  • Reklamacje rozpatrujemy w terminie do 14 dni roboczych.
  • W przypadku uznania reklamacji: oferujemy naprawę, wymianę towaru lub zwrot środków – w zależności od charakteru wady.

4. Kontakt w sprawie zwrotów i reklamacji

W przypadku chęci zwrotu lub zgłoszenia reklamacji, prosimy o kontakt:

📧 E-mail: kontakt@paka-slodziaka.pl
📞 Telefon: 571-447-040
🏢 Adres do zwrotów:

Sklep zoologiczny PAKA-SŁODZIAKA
NIP: 1251787073
ul. Narutowicza 35a
05-091 Ząbki

5. Wskazówki praktyczne dotyczące zwrotów

  • Prosimy o zabezpieczenie towaru na czas transportu – nie odpowiadamy za uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego zapakowania zwrotu.
  • Zachowanie oryginalnego opakowania ułatwia rozpatrzenie zwrotu, ale nie jest wymagane przez prawo.
  • Do przesyłki warto dołączyć dowód zakupu (np. fakturę lub paragon) i wypełniony formularz zwrotu.

Przewiń do Początku
Zamknij
Zamknij
Zamknij

Mój koszyk